PODPIRAMO ZERO WASTE MANAGEMENT

Veš kaj je zero waste (0 waste) management?

Čisto, čisto na kratko… To je sodobna strategija in management ravnanja z odpadki na način, da se zmanjšuje količina odpadkov (še posebej nevarnih in tistih, ki onesnažujejo okolje) in spodbujanje uporabe izdelkov (predvsem embalaže), ki se lahko ponovno uporabijo (reciklirajo) ali razgradijo.

To so npr. steklene embalaže, papirnate, bio razgradljive vrečke in vrečke iz blaga ipd…

Vodeni s to idejo se tudi v naši trgovinci trudimo ponuditi izdelke čigava pakiranja so okolju prijazna (papir, blago, karton, steklo).

Katere izdelke pa lahko najdeš v naši trgovinci, da pakiranja ustrezajo zero waste kriteriju – preveri TUKAJ.

V kolikor te zanima še več o ZERO WASTE preberi spodnji članek…

“Zero Waste” – to je življenjski stil brez ustvarjanja odpada. Vsaj v teoriji… V praksi pa to niti ni tako zelo enostavno…

Tukaj je nekaj zero waste principov

“Zero-Waste” management ima 5 principov s katerimi se (čim več) izogiba ustvarjanju odpada. Reče se jim 5R.

  • Refuse (zavrniti): To je zavestno zavračanje odpada. Tukaj je pod odpad mišljena v prvi vrsti embalaža in podobno in pa tudi nakupi vsega možnega (navlaka).
  • Reduce (zmanjšati): Gre se za zmanjševanje tistega kar ne potrebujemo. Koliko oblačil imamo vsi v omarah, ki jih ne potrebujemo in sploh ne nosimo? To je samo eden od primerov… Ker ne potrebujemo lahko podarimo 🙂
  • Reuse (ponovno uporabiti): V zadnjih nekaj letih (predvsem pa pred “korono”) je proizvodnja izdelkov za enkratno uporabo dosegla svoj vrhunec. Ampak to je dobro samo za določeno skupino ljudi – za izdelovalce, ki si želijo, da kupimo ponovno. Zato ta princip narekuje, da kupimo stvari, ki jih lahko uporabimo večkrat in/ali jih lahko popravimo.
  • Recycle (reciklirati): VSE kar ostane po prvih treh principih bi bilo treba reciklirati. Tako se očuvajo gozdovi, …
  • Rot (kompostirati): Tukaj se gre v največji meri za kuhinjske, biološke odpadke, ki potem postanejo visokokvalitetno gnojilo.

Ali je naravna kozmetika boljša za okolje?

5R principe lahko upoštevamo tudi, ko se gre za kozmetične izdelke. Kozmetični trg proizvaja ogromne količine odpada (predvsem plastike). Vprašljive so pa tudi nekatere sestavine kozmetičnih izdelkov. Po drugi strani, naravni kozmetični izdelki ne vsebujejo za naravo in okolje vprašljive in škodljive sestavine. Kar pa je še najbolj pomembno je to, da naravna kozmetika ne vsebuje delce mikroplastike. Kaj je pa to?

Mikroplastika so zelo majhni delci plastike, ki se ne redko pojavijo v navadnih kozmetičnih izdelkih kot recimo v pilingih, zobnih pastah, … In seveda te majhne čestice plastike gredo po odtokih v naravo. Vemo pa, da je potrebno 100 in več let, da se plastika razgradi. V naravi se tako s časom nabere toliko delcev plastike, da pride tudi v prehranjevalno verigo (pitno vodo in podobno). Kako ta proces ustaviti? Tako, da nehamo kupovati izdelke, ki vsebujejo delce plastike.

Zero waste alternativa plastični embalaži

Danes se proizvajalci naravne kozmetike vedno bolj izogibajo uporabi plastične embalaže in v zameno uporabljajo organske, biorazgradljive rešitve. Vedno več je izdelkov, ki jih lahko kupiš brez plastične embalaže. V naši trgovinci se tudi trudimo ponuditi ti izdelke, ki ne vsebujejo plastiko oziroma je količina le te minimalna. Kateri izdelki zadovoljujejo zero waste kriterij si ogledaj TUKAJ.

Še eno dejstvo za konec…

Tudi, če ti je nekateri izdelek tako všeč, da ga preprosto moraš imeti 🙂 istočasno pa vsebuje plastiko – naredi kompromis. Privošči si ga, zraven se pa potrudi, da na nekaterem drugem področju zmanjšaš uporabo škodljivih snovi in odpada. Tudi to je bolje kot ne narediti čisto nič!

Zero waste kozmetika

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dobrodošli!

Zelo smo veseli, da brskate po naši strani :-). Če imate kakršnokoli vprašanje, nas lahko pokličete na telefonsko številko 041 495 875 ali nam pišete s klikom na spodnji gumbek!

Pišite nam!

 

0
WANT COUPON
Subscribe now to get free discount coupon code. Don't miss out!
    SUBSCRIBE
    I agree with the term and condition